budoucnost profesí

Úvodní strana Budoucnost profesí Vzdělávání a školství pedagog dalšího vzdělávání

Hledali jste profesi: pedagog dalšího vzdělávání

Hledaná profese patří do skupiny profesí Pedagogové, vychovatelé a instruktoři v mimoškolních zařízeních. Informace o budoucnosti vypovídají o celé skupině.

Budoucnost skupiny profesí na trhu práce

Šance na získání zaměstnání budou pro tuto skupinu profesí v období 2009-2013 následující:

Špatné

Výborné

Šance na získání uplatnění pro tuto skupinu jsou v období 2009-2013 mírně nadprůměrné. Oproti dosavadní situaci se tyto šance zlepší. Nejvýraznějším faktorem, který k tomu přispěje, je zvýšení porodnosti v několika uplynulých letech, které se odrazí ve zvýšené poptávce po nejčastější profesi z této skupiny - pedagozích pro předškolní výchovu. Výrazně pozitivní vliv na zaměstnanost pedagogů bude mít i rostoucí nároky na dalšívzdělávání a na rekvalifikace - učitelé a lektoři těchto kurzů rovněž patří do této profesní skupiny.

Vývoj počtu zaměstnaných ve skupině profesí (v tis.):

  • Celková zaměstnanost
  • Vývoj zaměstnanosti v této skupině profesí

V důsledku ekonomického vývoje bude do roku 2013 v této skupině profesí vytvořeno 13 % nových pracovních míst. V celé ekonomice přitom vzroste počet pracovních míst o 0,2 %. V důsledku odchodu některých pracovníků (např. do důchodu) bude v této skupině profesí uvolněno dalších 13 % pracovních míst. Celkem bude do roku 2013 třeba obsadit 26 % dnešní zaměstnanosti, tedy bude potřeba přijmout 14500 nových pracovníků.

Zdroje dat pro sekci Budoucnost profesí: [2], [5]

Současnost skupiny profesí na trhu práce:

Ve skupině profesí jsou zastoupeny následující podskupiny profesí:

  • KZAM 332 - Pedagogové pro předškolní výchovu
  • KZAM 334 - Ostatní pedagogové
  • KZAM 331 - Pedagogové v mimoškolních zařízeních
  • KZAM 333 - Pedagogové na speciálních školách a v zařízeních ústavní a ochranné výchovy

Pedagogové pro předškolní výchovu (KZAM 332)

Vývoj zaměstnanosti v této podskupině profesí (tis.)

  • Celková zaměstnanost
  • Vývoj zaměstnanosti v této podskupině profesí

Profese z dané podskupiny se nejčastěji uplatňují v odvětvích:

V roce 2008 činila střední hodnota věku pracovníků v této podskupině profesí 43 let, v celé ekonomice to bylo 41 let.

Věková struktura zaměstnaných v této podskupině profesí:

Lidé v této podskupině profesí mají nejčastěji následující vzdělání:

  • SŠ s maturitou - učitelství (81%)
  • VŠ a VOŠ - učitelství (11%)

Do roku 2013 se očekává, že na trh práce vstoupí následující počet absolventů se vzděláním vhodným pro tuto podskupinu profesí:

Vzdělání Počet absolventů, kteří do roku 2013 přijdou na trh práce Vývoj počtu absolventů v období 2009-2013
SŠ s maturitou - učitelství 7 010 mírný pokles
VŠ a VOŠ - učitelství 25 980 stagnace

Vývoj počtu absolventů je hodnocen na pětistupňové škále rychlý pokles - mírný pokles - stagnace - mírný nárůst - rychlý nárůst.

Ostatní pedagogové (KZAM 334)

Vývoj zaměstnanosti v této podskupině profesí (tis.)

  • Celková zaměstnanost
  • Vývoj zaměstnanosti v této podskupině profesí

Profese z dané podskupiny se nejčastěji uplatňují v odvětvích:

V roce 2008 činila střední hodnota věku pracovníků v této podskupině profesí 43 let, v celé ekonomice to bylo 41 let.

Věková struktura zaměstnaných v této podskupině profesí:

Lidé v této podskupině profesí mají nejčastěji následující vzdělání:

  • VŠ a VOŠ - učitelství (26%)
  • SŠ s maturitou - ekonomika, obchod, právní vědy (12%)

Do roku 2013 se očekává, že na trh práce vstoupí následující počet absolventů se vzděláním vhodným pro tuto podskupinu profesí:

Vzdělání Počet absolventů, kteří do roku 2013 přijdou na trh práce Vývoj počtu absolventů v období 2009-2013
VŠ a VOŠ - učitelství 25 980 stagnace
SŠ s maturitou - ekonomika, obchod, právní vědy 88 440 mírný pokles

Vývoj počtu absolventů je hodnocen na pětistupňové škále rychlý pokles - mírný pokles - stagnace - mírný nárůst - rychlý nárůst.

Pedagogové v mimoškolních zařízeních (KZAM 331)

Vývoj zaměstnanosti v této podskupině profesí (tis.)

  • Celková zaměstnanost
  • Vývoj zaměstnanosti v této podskupině profesí

Profese z dané podskupiny se nejčastěji uplatňují v odvětvích:

V roce 2008 činila střední hodnota věku pracovníků v této podskupině profesí 44 let, v celé ekonomice to bylo 41 let.

Věková struktura zaměstnaných v této podskupině profesí:

Lidé v této podskupině profesí mají nejčastěji následující vzdělání:

  • SŠ s maturitou - učitelství (52%)
  • VŠ a VOŠ - učitelství (12%)

Do roku 2013 se očekává, že na trh práce vstoupí následující počet absolventů se vzděláním vhodným pro tuto podskupinu profesí:

Vzdělání Počet absolventů, kteří do roku 2013 přijdou na trh práce Vývoj počtu absolventů v období 2009-2013
SŠ s maturitou - učitelství 7 010 mírný pokles
VŠ a VOŠ - učitelství 25 980 stagnace

Vývoj počtu absolventů je hodnocen na pětistupňové škále rychlý pokles - mírný pokles - stagnace - mírný nárůst - rychlý nárůst.

Pedagogové na speciálních školách a v zařízeních ústavní a ochranné výchovy (KZAM 333)

Vývoj zaměstnanosti v této podskupině profesí (tis.)

  • Celková zaměstnanost
  • Vývoj zaměstnanosti v této podskupině profesí

Profese z dané podskupiny se nejčastěji uplatňují v odvětvích:

V roce 2008 činila střední hodnota věku pracovníků v této podskupině profesí 44 let, v celé ekonomice to bylo 41 let.

Věková struktura zaměstnaných v této podskupině profesí:

Lidé v této podskupině profesí mají nejčastěji následující vzdělání:

  • SŠ s maturitou - učitelství (32%)
  • VŠ a VOŠ - učitelství (29%)

Do roku 2013 se očekává, že na trh práce vstoupí následující počet absolventů se vzděláním vhodným pro tuto podskupinu profesí:

Vzdělání Počet absolventů, kteří do roku 2013 přijdou na trh práce Vývoj počtu absolventů v období 2009-2013
SŠ s maturitou - učitelství 7 010 mírný pokles
VŠ a VOŠ - učitelství 25 980 stagnace

Vývoj počtu absolventů je hodnocen na pětistupňové škále rychlý pokles - mírný pokles - stagnace - mírný nárůst - rychlý nárůst.

Vytisknout stránku

Novinky

Konference „Průmysl 4.0 v praxi“

Odborníci NVF vystoupili na konferenci „Průmysl 4.0 v praxi“, kterou dne 25. 2. 2016 pořádalo Ministerstvo prů...

celý článek 26. 02. 2016

Odborníci NVF se podíleli na přípravě Národní iniciativy Průmysl 4.0

Národní iniciativa Průmysl 4.0 byla poprvé představena ministrem průmyslu a obchodu Janem Mládkem na podzim roku 2015. Zák...

celý článek 22. 02. 2016

Slovenští středoškoláci chtějí jít na české VŠ, ukázala analýza

Z analýzy výsledků loňského testování obecných studijních předpokladů společnosti Scio vyplývá, že lepší slovenští středoškolác...

celý článek 19. 02. 2016
archiv novinek
CZ EN